Przejdź do głównej zawartości

Mecz o Mistrzostwo Świata w szachach Carlsen - Karjakin. Partia nr 5 i nr 6 zakończyła się remisem.


Niestety, nikt z nas nie miał czasu "na żywo" obserwować przebiegu partii nr 5 i 6 w meczu o tytuł Mistrza Świata w szachach.

A to zawsze "spłyca" uwagi do partii. Nie dostrzega się dramaturgii, aspektu czasu do namysłu, mimiki twarzy. 
Jest też plus: można poczytać opinie na temat rozegranych już partii na innych blogach i stronach szachowych.

I najbardziej zadziwił nas taki oto dość powszechny ton: pretendent mógł wygrać w piątej partii meczu!
Przeglądają cytowaną partię zauważyliśmy jedno. Karjakin wyszedł z silną wolą: zremisować!
I teraz będzie coś kontrowersyjnego. 38. g4 to nie wynik nonszalancji, błędu, niedopatrzenia Carlsena a jedynie próba zmuszenia (a może sprawdzenia) czy Rosjanin zagra odważnie, czy zaostrzy grę!
Otwarcie a następnie zajęcie linii h przez czarne, dawało dobrą grę, ale wcale nie gwarantowało zwycięstwa. Za mało było materiału na szachownicy.
  


A partia szósta była tak nudna, że aż nie chce nam się komentować.
Strona meczu.


Komentarze

  1. Karjakin chce choć przez chwilę znaleźć się w świetle jupiterów-to znaczy zremisować mecz w partiach "normalnych" - w partiach szybkich nie będzie miał żadnych szans z Carlsenem i z tego jak przypuszczam zdaje sobie doskonale sprawę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download