Przejdź do głównej zawartości

Drużynowe Mistrzostwa Europy w szachach - z przymrużeniem oka :)

Wszystkie fotografie pochodzą z oficjalnego profilu DME na facebooku.

Co prawda podpieranie głowy dłonią to w mowie ciała sygnał braku zainteresowania (coś o tym wiedzą studenci siedzący na nudnym wykładzie) ale w przypadku szachistów trudno mówić by nie interesowali się swoją partią 😀


Wzrok utkwiony w szachownicę i lekki masaż skroni palcami - to pomaga w analizie.


"Nasza" Jola Zawadzka zastosowała lepszą technikę: podtrzymywanie głowy od dołu. Ponoć skuteczniejsze i mniej męczące.



"Fachowcy" potrafią to robić jedną ręką, tak jakby od niechcenia.


Nasz arcymistrz Radek Wojtaszek też tak potrafi!


Niektórzy praktykują podtrzymywanie i masowanie głowy drużynowo. Można zaobserwować różne techniki!

Niektórzy szachiści uważają, że podtrzymywanie głowy to za mało. Ponoć bardziej skuteczne jest zadbanie podczas partii o paznokcie.


Myślicie że tylko Panie tak mają? - to się mylicie. Panowie też cenią ten sposób.


Jadnak musimy przyznać, Panie robią to z większym wdziękiem.


Często stosowaną techniką w szachach na wysokim poziomie jest przesłanianie ust rękoma. Jest to z reguły wstęp do "pseudo" ataku lub początek zastawiania chytrej pułapki.


I tu bez bicia się przyznajemy. Kobiety są w tym triku zdecydowanie lepsze. Gesty, mimika mówią: o rany co ja zrobiłam? 


A spróbujcie tylko wziąć "zatrutego" pionka. Porażka pewna.

Co jednak zrobić kiedy te metody wspomagające pracę mózgu nie skutkują i głowa nie działa tak jakbyśmy chcieli?



Mimo wszystko radzimy: z głową trzeba łagodnie. Bierzmy przykład z trenerów, oni wiedzą lepiej że może się przydać w kolejnej partii.


Tak, tak, najlepiej pogładzić i poprosić by w przyszłości było lepiej.


Człowiek który nie zastosował się do powyższych rad, zadarł z głową i zapomniał że czaszka to jednak twarda sztuka wygląda tak:


A na koniec już na poważnie.
Jeden z zaprzyjaźnionych z nami uczestników Drużynowych Mistrzostw Europy w szachach uważa, że w wielu partiach męskiej części zawodów ...


szachiści zamiast koncentrować się na swojej partii odwracali wzrok i ...


podziwiali znakomitą pracę sędziów (a raczej sędzin) rundowych 💘



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download