Przejdź do głównej zawartości

Panie zdobyły srebrny medal na Olimpiadzie Szachowej w Baku!

Wszystko dobre co się dobrze kończy - tak spuentować można trzy ostatnie rundy Olimpiady Szachowej w Baku, i to w wykonaniu obu polskich zespołów.

Strona Olimpiady

Najpierw zaczniemy od dziewczyn, w końcu nie dlatego tylko, że są piękniejsze :) ale dlatego, że osiągnęły wielki sukces w postaci srebrnego medalu!


W rundzie dziewiątej graliśmy mecz z Izraelem.

Wynik Izrael (ISR) - Polska (POL) Rtg ½ :3½
WIM Shvayger, Yuliya 2408 GM Soćko, Monika 2437 0 - 1
WIM Efroimski, Marsel 2322 - WGM Zawadzka, Jolanta 2429 0 - 1
IM Klinova, Masha 2290 WGM Kulon, Klaudia 2346 ½ - ½
WIM Gutmakher, Olga 2216 - WIM Woźniak, Mariola 2246 0 - 1

Runda dziesiąta, to minimalna porażka z Chinami, złotymi medalistkami Olimpijskimi.

 Polska (POL) - Chiny (CHN) 1½:2½
GM Soćko, Monika 2437 GM Hou, Yifan 2658 0 - 1
WGM Zawadzka, Jolanta 2429 GM Ju, Wenjun 2583 1 - 0
WGM Szczepkowska-Horowska, Karina 2409 GM Zhao, Xue 2522 ½ - ½
WGM Kulon, Klaudia 2346 WGM Tan, Zhongyi 2475 0 - 1

W rundzie dzisiejszej, jedenastej i ostatniej walczyliśmy o medal. I to jak!

Węgry (HUN) - Polska (POL) ½ :3½
GM Hoang, Thanh Trang 2467 GM Soćko, Monika 2437 ½ - ½
IM Lazarne Vajda, Szidonia 2372 - WGM Zawadzka, Jolanta 2429 0 - 1
WGM Gara, Ticia 2379 - WGM Kulon, Klaudia 2346 0 - 1
IM Gara, Anita 2355 WIM Woźniak, Mariola 2246 0 - 1

Zanim nastąpi moje krótkie podsumowania, zobaczcie w tabeli poniżej jak wygląda dorobek punktowy naszych reprezentantek:

Zespół Polski (POL)
SzTyt
Nazwisko i imięElo1234567891011Pts.Gryrtg+/-
1GMSoćko Monika2437
½0111½010½5,510-3,4
2WGMZawadzka Jolanta24291
01100
1116,094,0
3WGMSzczepkowska-Horowska Karina240911½
111½
½
6,5814,1
4WGMKulon Klaudia2346111111½1½019,01145,0
5WIMWoźniak Mariola224611
1


11
16,0678,8

Monika Soćko grała na pierwszej szachownicy. I wytrzymała ten ciężar, zdobywając jeden plus.
Jola Zawadzka, ma ta dziewczyna serce do gry. 9 partii i ani jednego remisu!
Taka fighterka w drużynie to świetna rzecz!
Karina Szczepkowska-Horowska bez porażki, bardzo dobry występ i duży zysk punktowy.
Klaudia Kulon rozegrała świetne zawody. Grała we wszystkich meczach, i jak w żartach powiedział Mateusz Bartel, każdą partię grała na wygraną.
I ten ciągły pressing przyniósł efekty.
Mariola Woźniak.
Pauza.
Nie wiem jak Wy, ale nie spodziewałem się, że będzie aż tak dobrze. Brawo, po prostu brawo Mariola! 

Mecz Polska-Holandia (source)



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download