Przejdź do głównej zawartości

Monika Soćko gra w arcymistrzowskim turnieju szachowym w Hamburgu. Po pięciu rundach ma 50%



MTyt
Nazwisko i imię
ELOFed12345678910Pkt TB 1  TB 2 
1GMErnst Sipke2540NED*
½
1
½
114,07,500,0
2IMKollars Dmitrij2491GER
*
10½11

3,58,250,0
3IMLangrock Hannes2396GER½
*


½1½½3,06,250,0
4IMBracker Frank2427GER
0
*
1
½1½3,05,500,0
5GMSoćko Monika2433POL01

*

0½12,55,250,0
6
Colpe Malte2397GER
½
0
*½½
12,54,750,0
7
Sebastian Dirk2454GER½0½

½*
½
2,05,500,0
8IMFeuerstack Aljoscha2449GER
00½1½
*

2,05,250,0
9GMCuenca Jimenez Jose Fernando2529ESP0
½0½
½
*
1,53,750,0
10IMVan Delft Merijn2384NED0
½½00


*1,03,000,0

Do 30 października potrwa rozgrywany w Hamburgu turniej kołowy dla uczczenia dwudziestolecia tamtejszego Centrum Szachowego.
W zawodach uczestniczy Monika Soćko, która po 5 rundach ma 2,5 pkt.

Przyznam, że byłem w tym centrum szachowym o którym mowa wyżej, robi wrażenie. Na mnie nawet większe niż samo miasto, ale to może kwestia gustu.

W metrze w Hamburgu
Hamburg jest bardzo duży i zamieszkały przez wiele narodowości. Można dogadać się i po Polsku, i po Rosyjsku i po Grecku i w różnych językach z całego świata. I ma metro co widać na zdjęciu powyżej.

A wracając do Moniki Soćko - trzymajmy za nią kciuki, pozostały jeszcze cztery rundy.
J&S


Strona turnieju




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download