Przejdź do głównej zawartości

Jan-Krzysztof Duda gra w silnym turnieju szachowym w Danzhou. Dziś przegrał, ale i tak ma 50%


Danzhou Super Grandmaster Tournament jest rozgrywany na chińskiej wyspie Hajnan. Gra w nim ósemka bardzo silnych zawodników. Po rozegraniu czterech rund kolejność jest następująca:

1. Bu, Xiangzhi - 3 pkt.
2. Yu, Yangyi - 2½ pkt.
3.  Shankland, Samuel - 2 pkt.
4. Duda, Jan-Krzysztof - 2 pkt.
5. Fedoseev, Vladimir - 2 pkt.
6. Vidit, Santosh Gujrathi - 1½ pkt.
7. Wei, Yi - 1½ pkt.
8. Le, Quang Liem - 1½ pkt.

Polak wygrał w pierwszej rundzie z Santosh Gujrathi Vidit, potem zremisował z Quang Liem Le i V. Fedoseevem.
W czwartej rundzie Duda zmierzył się z Shanklandem i przegrał w końcówce. Wydaje się, że nad tym elementem gry Polak powinien popracować (podobnie przegrał z Kramnikiem w Dortmundzie), bo wymiany nastąpiły prawie forsownie po wariancie wybranym w debiucie. 



A B C D E F G H
8 8
7 7
6 6
5 5
4 4
3 3
2 2
1 1
A B C D E F G H

Shankland Samuel - Duda Jan-Krzysztof
1-0, 2018.07.30.
[#] 1.e4 c5 2.Nf3 e6 3.d4 cxd4 4.Nxd4 Nf6 5.Nc3 d6 6.Be3 Be7 7.f3 O-O 8.Qd2 Nc6 9.O-O-O d5 10.Be2 dxe4 11.Nxc6 bxc6 12.Qxd8 Bxd8 13.Nxe4 Nxe4 14.fxe4 Bb6 15.Bxb6 axb6 16.Kb1 Ba6 17.Bxa6 Rxa6 18.Rd6 Rfa8 19.Rhd1 g5 20.Rxc6 Rxa2 21.c4 R2a4 22.Rd7 g4 23.h3 h5 24.hxg4 hxg4 25.Rd3 Kf8 26.Kc2 b5 27.cxb5 Rxe4 28.b6 Rb8 29.Rb3 Ke8 30.Kd3 Ra4 31.Rc7 Ra6 32.b7 Rd6 33.Kc4 Rdd8 34.Rd3 [1-0]

A tak przy okazji, amerykański arcymistrz za każdym razem, gdy przychodzi na rundę przynosi ze sobą jabłko.
Na razie talizman pomaga😀

Strona turnieju   Transmisja na żywo

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download