Przejdź do głównej zawartości

Konflikt szachowych streamerów, cenny głos "w sprawie" Ani Kantane

Oboje (B.S. i J.S.) nie jesteśmy już czynnymi szachistami, stąd żyjemy trochę na uboczu szachowego światka. Tym niemniej słyszeliśmy, czy może lepiej czytaliśmy pojedynek słowny i komentarze (użytkowników, zwolenników, trolli?) dwóch szachowych streamerów (celowo nie podajemy nazwisk i nicków). I to jest symptomatyczne, że wcześniej nikogo z nich nie znaliśmy z jakiś spektakularnych osiągnięć szachowych, nie oglądaliśmy ich streamu a mimo to ich konflikt dotarł do nas przy przeglądaniu stron internetowych bez trudu.
No i poczytaliśmy i jest nam po prostu smutno. Ten poziom komentarzy, wulgaryzmy, hejt, zacietrzewienie a w tle znowu szachy.

Anna Kantane, piękna, młoda i mądra szachistka

Dlatego z dużym szacunkiem i zadowoleniem przyjęliśmy bardzo dobry wpis dotyczący tej sprawy Anny Kantane. Taka młoda osoba a tyle w jej wystąpieniu rozsądku. Całkowity brak agresji (chyba że do hejterów) i nawoływanie do wzajemnego szacunku i porozumienia. Dlatego postanowiliśmy Jej wpis zamieścić u nas na blogu w całości.

Kilka dni temu w naszym szachowym środowisku zrobiło się głośno z powodu 'konfliktu' pomiędzy znanymi streamerami. Sama zupełnie nie 'siedzę' w społeczności twitchowej, nawet nie słyszałam wcześniej o, jak się okazuje, najpopularniejszym polskim szachowym streamerze... 😉
Ostatnie dni były dla mnie bardzo intensywne, ale dzisiaj chciałam się do tej sytuacji pośrednio odnieść.
Wiadomo nie od dziś, że w internecie pełno jest 'hejtu' i niestosownych zachowań. Podobno środowisko twitchowe szczególnie z tego słynie. I naturalnie, nie jesteśmy w stanie od wszystkiego zupełnie uciec. Jednak są pewne granice, co innego żarty między sobą, a co innego pisanie niestosownych komentarzy w stosunku do nastolatek czy gróźb śmierci dla czyjejś rodziny, które podobno miały miejsce 🙁 
Jestem zdecydowanie przeciwna jakiejkolwiek mowie nienawiści. Nie ma żadnej różnicy czy mówimy/robimy coś w internecie czy w 'realu'. Internetowy hejt to wielki problemów dzisiejszych czasów, który prowadzi do tego, że wiele osób zamyka się w sobie, choruje czy nawet popełnia samobójstwa...A przecież nie powinniśmy nawet potrzebować aż takich argumentów...wiemy, że coś jest niedobre, to tego nie robimy i już. 
Rozumiem, że nie da się kontrolować wszystkiego ani wszystkich 'fanów' i rozumiem, że nie jest łatwo też radzić sobie z dużą popularnością, która przychodzi w krótkim czasie (na szczęście nigdy nie miałam tego problemu.. 😏).
Ale musimy próbować, stawiajmy te granice, stać nas na coś więcej, nie jako szachistów, tylko jako ludzi, po prostu.
Mam nadzieję, że wszystkie osoby 'publiczne' (nie tylko z naszego środowiska), które zauważą, że osoby z ich społeczności przekraczają granice przyzwoitości będą reagowały i jasno przedstawiały swoje stanowisko, przynajmniej w ten sposób walcząc z krzywdzącym zachowaniem. 
A także, żeby kolejne konflikty w naszej społeczności mogły zostać rozwiązywane prywatnie i z wzajemnym szacunkiem.
Oczywiście nie liczę na to, że swoim wpisem rozwiążę ten problem. 
Po prostu chce jasno dać znać, że jestem przeciwko agresji i hejtowi, bez znaczenia czy to w internecie czy nie.
Liczę na to, że ta sytuacja da też do myślenia wszystkim innym twórcom czy osobom aktywnie działającym w środowisku i będziemy mogli kontynuować swoją pracę, każdy na swój sposób, ale zawsze z szacunkiem i wsparciem dla innych. 
Mniej rywalizacji (chyba, że zdrowej☺️), więcej wsparcia i empatii.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download