Przejdź do głównej zawartości

Internetowy Turniej szachowy pamięci Wilhelma Steinitza, pierwszego Mistrza Świata w szachach

Wilhelm Steinitz, Domena publiczna
Szykuje się kolejna gratka dla internetowych kibiców szachowych. FIDE we współpracy z Chess24 organizuje świetnie obsadzony Internetowy Memoriał Wilhelma Steinitza w grze błyskawicznej.

Wilhelm Steinitz urodził się 17 maja 1836 w Pradze a zmarł 12 sierpnia 1900 w Nowym Jorku. Był pierwszym oficjalnym Mistrzem Świata i miał olbrzymi wkład w rozwój teorii szachów, zwłaszcza w zakresie gry pozycyjnej. 
Turniej Jego pamięci rozpocznie się 14 a zakończy 17 maja, dokładnie w 184 rocznicę urodzin Mistrza.

Skład jest bardzo dobry, no bo jak można uważać inaczej, skoro wśród mężczyzn zobaczymy obecnego Mistrza Świata w szachach Magnusa Carlsena.

N.
Mężczyźni
ELO blitz
Kobiety
ELO blitz
1
Carlsen
2887
Lagno
2608
2
Grischuk
2765
Lei Tingjie
2530
3
Bu Xiangzhi
2760
Kosteniuk
2521
4
Svidler
2754
Tan Zhongyi
2510
5
Xiong
2724
Stefanova
2485
6
Dubov
2720
Sebag
2482
7
Mamedyarov
2716
Khademalsharieh
2431
8
Le Quang
2690
Abdumalik
2409
9
Korobow
2667
Paehtz
2396
10
Anton Guijarro
2590
Cori D.
2391

A jakie są warunki turnieju?
Zacznijmy od nagród. 18.000 euro przypadnie panom a 12.000 paniom
Pierwsza nagroda w openie to 4.500 euro, miejsce drugie 3.000 euro, 3 miejsce 1.500 euro. Ponadto, każdy zawodnik otrzyma 100 euro za każdy zdobyty punkt.
U Pań pierwsza nagroda to 3.000 euro, miejsce drugie zostało wycenione na 1.800 euro a brąz na 900 euro. Każda z pań otrzyma ponadto 70 euro za każdy zdobyty punkt.

Kibicom spodoba się z pewnością przepis, że zawodnicy nie mogą zgodzić się na remis przez wykonaniem 30 posunięcia.
Atrakcyjna jest również zasada, że jeśli na finiszu pierwsze miejsce będzie dzielone, to zamiast punktacji pomocniczej zadecyduje dogrywka.

Strona oficjalna FIDE


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download