Przejdź do głównej zawartości

Nie żyje znany działacz szachowy, sędzia i zawodnik Roman Kazimierczak

Bardzo smutna wiadomość dotarła do mnie w ten weekend.
Do lepszego świata odszedł Roman Kazimierczak, od zawsze kojarzący się z życiem szachowym w Morągu.

Jego relacje, listy, e-maile zawsze podpisywał jednakowo Roman Kazimierczak z Morąga. Kochał swoje miasto, kochał szachy, kochał pomagać innym. Dawał piękny przykład swoim życiem, kiedy wyruszał na ulice Morąga opiekując się swoją, poruszającą się na wózku inwalidzkim żoną. Zabierał ją wszędzie przy okazji fotografując otaczający Go świat.
Jako radny miejski zawsze pomagał innym ludziom, nigdy nie pozostawał obojętny na cudze nieszczęście. 
Dla naszego środowiska dał się poznać jako niestudzony propagator szachów w Morągu. Organizował niezliczone turnieje, często sam fundując nagrody - puchary dla zwycięzców. 


Dziś Roman zasiada już do partii z Alechinem, Laskerem czy innymi nieżyjącymi szachistami.
Niech spoczywa w pokoju!
Jerzy Skonieczny

Ps.
Małżonka zmarłego poinformowała, że pogrzeb Romana Kazimierczaka odbędzie się 23 lutego ( wtorek ) o godzinie 12:00. na cmentarzu komunalnym przy ulicy Dąbrowskiego w Morągu.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download