Przejdź do głównej zawartości

W drugiej rundzie Pucharu Świata zagra siedmioro Polaków



Dziś rozpoczyna się druga runda Pucharu Świata w szachach. Do piątki reprezentantów Polski którzy pomyślnie przebrnęli pierwszą rundę dołączają Radek Wojtaszek i Jan Duda którzy mieli wolny los.
A jak wyglądają pary? - żartów nie ma, nie ma łatwych przeciwników.


Radosław Wojtaszek trafił na starszego o dwa lata Jewgienija Aleksiejewa. Rosjanin miał w swoje karierze ranking 2725, ale było to kilkanaście lat temu.


Jan-Krzysztof Duda trafia na raczej łatwego przeciwnika, bo Guillermo Vazquez nie jest nawet arcymistrzem. Trzeba jednak pamiętać, że w 2015 roku był mistrzem świata juniorów. 


Trudne zadanie czeka Michała Krasenkowa, bo Kirill Alekseenko to uczestnik turnieju kandydatów (zajął tam 7 miejsce). Trzymamy kciuki za Pana Michała!


Ostatni z czwórki Polaków Kacper Piorun też nie ma łatwego zadania. Austriak Markus Ragger to bardzo solidny szachista. Ale coś nam mówi, że to Polak będzie się cieszył z awansu 😁


Prawdziwym hitem będzie pojedynek w którym zmierzy się legenda szachów kobiecych, Szwedka Pia Cramling z legendą szachów kobiecych w Polsce Moniką Soćko. Faworytką na papierze jest Skandynawka, ale znając serce do gry Moniki - może być dobrze!


Równie ciekawy będzie kolejny mecz. Karina Szczepkowska zmierzy się z byłą Mistrzynią Świata Anną Uszeniną. Ukrainka przeżywała ciężkie chwile w pierwszej rudzie gdy przegrała pierwszą partię z Egipcjanką Ayah Mooataz. Moim zdaniem (B.S.) Anna gra bardzo nierówno i Karina wcale nie stoi na przegranej pozycji.


Nie będzie miała łatwo i Jolanta Zawadzka. Anastasia Bodnaruk to bardzo trudna przeciwniczka. Wiele sukcesów juniorskich, trochę mniej jako seniorka. Tym niemniej to solidna rosyjska szkoła szachów.

Przebieg partii na żywo:   Open  Panie


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download