Przejdź do głównej zawartości

Dlaczego polubiłem/polubiłam grę w szachy?


Na jednym z forum znaleźliśmy ciekawa dyskusję, podczas której uczestnicy dzielili się swoimi przemyśleniami. Chodziło głównie o to, co takiego pięknego jest w szachach że ulegli ich urokowi?

Głos 1.
Kocham szachy od czasu kiedy byłem dzieckiem. Szachy były dla mnie atrakcyjne, ponieważ była to gra, w której gracze mają dokładnie taką samą liczbę figur i nie ma w grze elementu przypadku. Jeśli przegrywam, to nie z powodu rzutu kostką lub wybrania niewłaściwej karty. Za porażkę mogę winić tylko siebie i to mi się podoba!


Głos 2. (ciekawy!)
Szachy są ani dobre, ani złe. Jest to gra, która może poprawić twoje umiejętności umysłowe.
Czy umiejętności umysłowe są dobre?
To zależy od tego, jak ich używasz. Są dobre, ponieważ pomagają ci osiągnąć twoje cele, ale jeśli twoim celem jest skrzywdzenie kogoś, to nie jest dobre.
Szachy intrygująca gra, zabawna, uczy rywalizacji i rozwija ducha walki. Ale zawsze musisz być egoistą w szachach i mieć wolę wygrywania. Chociaż jest to zdrowa postawa, która pomaga pokonać przeszkody w życiu, może być niezdrowa, jeśli zostanie doprowadzona do skrajności, kiedy chcesz niszczyć wszystko na swojej drodze.

Głos 3.
Jako ktoś, kto gra w szachy przez całe swoje życie, muszę powiedzieć, że szachy są grą ważną z wielu powodów.
Po pierwsze, gra w szachy poprawia pamięć i inne funkcje mózgu.
Ponadto szachy to gra, która nie została (do tej pory) "rozwiązana". Gry takie jak kółko i krzyżyk są prymitywne i łatwo można wymusić wygraną lub remis. Szachy takie nie są. W każdej partii istnieje ogromna liczba możliwych ruchów, pozycji które mogą się pojawić, co czyni szachy jedną z najbardziej unikalnych gier na świecie.

Głos 4.
Korzyści które przynoszą szachy. Moim zdaniem to dalekowzroczność. Szachy opierają się na planowaniu, strategii i taktyce. Wymaga to próby przewidywania i analizowania przyszłości.
Kolejna sprawa to ostrożność. Ważne jest, aby przewidywać zagrożenia, które czasami mogą pojawić się z nieoczekiwanego kierunku.
Analizowanie. Łatwo jest zepsuć wielogodzinny wysiłek jednym nieopatrznym ruchem. Dlatego ważne jest, aby dokładnie przemyśleć i sprawdzić swoją analizę.

Głos 5 (materialny😁).
Większość szachistów traktuje grę jako hobby, ale szachy są źródłem dochodu dla szachistów z elity. Ponadto każdy arcymistrz, albo nawet gracz z poziomem mistrzowskim może zostać trenerem szachowym i zarabiać na tym, nawet jeśli są to niewielkie pieniądze.

Głos 6.
Co mi dały szachy w życiu?
Szachy pomogły mi skoncentrować moje myśli i pomysły. Dla mnie gra to bardziej sztuka niż cokolwiek innego. Od debiutu który wybierzesz, po tym jak rozwija się partia - wszystko jest sztuką.
To przydatne w "normalnym" życiu. Jeśli potrafisz zrozumieć wzorce, schematy, możesz zastosować je do innych dziedzin życia. Kontrolowanie tego co dzieje się na szachownicy jest jak kontrolowanie zasobów w firmie.
Wreszcie, największym wyzwaniem jest to, że szachy mają skończoną liczbę możliwości.

Głos 7.
Gram w szachy od bardzo dawna. Za każdym razem, gdy czuję, że nie mam już na to czasu, miłość do szachów wiedzie mnie do zasiadania przy szachownicy.

Głos 8.
Szachy to przede wszystkim jest to zabawa. A czym jest życie bez zabawy?
Po drugie - uczy. Tak naprawdę we wszystkich dziedzinach człowiek się rozwija: cierpliwość, logika i rozumowanie, planowanie, kreatywność.
Uczy też jak przegrywać z godnością. Jak szanować innych ludzi, bo jest prawdopodobne, że są mądrzejsi od ciebie. Szachy to dobry sposób na porównanie zdolności poznawczych u różnych ludzi wywodzących się z różnych kultur.

Głos 9.
Szachy to trudna gra. Podobnie jak miłość, jak muzyka, mogą wchłonąć cały wysiłek i energię, jaką posiadasz. Szachy mogą być jak bóstwo, które doceni twoje oddanie grze.
Fajnie jest grać, uczyć się szachów i rozmawiać z innymi szachistami.

Głos 10.
Szachy bardzo poprawiają koncentrację. Uczą taktyki!
Taktyka jest integralną częścią gry w szachy. Czasami możesz przenieść umiejętności zdobyte w szachach do swojego codziennego życia! Wiele się też nauczysz o tym jak rozwiązywać problemy. Może się okazać, że teraz łatwiej będzie ci rozwiązywać problemy występujące w realnym życiu.

Głos 11.
Szachy, podobnie jak większość innych sportów umysłowych, ćwiczą mózg i utrzymują go w dobrej kondycji. Szachy pomagają rozwijać i doskonalić krytyczne i logiczne myślenie, analizowanie sytuacji, rozpoznawanie i porównywanie różnych wzorców.

Głos 12.
W szachy może zagrać każdy. Młody czy stary, bogaty czy biedny, chudy czy gruby, mężczyzna czy kobieta, niski czy wysoki, czarny czy biały.
Nie ma znaczenia, czy jesteś inwalidą, niewidomy czy głuchy – nadal możesz grać w szachy. Nie musisz być „inteligentny”, żeby grać w szachy. To naprawdę prosta gra.😂

Głos 13.
To świetna zabawa!
Jest takie powiedzenie, że szachista nigdy się nie nudzi, z mojego doświadczenia powiem, że jest to bardzo bliskie prawdy. Jeśli nie masz nic innego do roboty, zawsze możesz zagrać kilka gier błyskawicznych online lub uczyć się debiutów z książek szachowych.
Radości z używania intelektu do tworzenia ciekawych pozycji na szachownicy nie da się z niczym porównań. Nie jest przypadkiem, że szachy to najpopularniejsza gra na świecie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download