Przejdź do głównej zawartości

Mistrzostwa USA juniorów w szachach na 2016 rok. Amerykanie to potrafią!

Ci Amerykanie to potrafią.

Zorganizowali Mistrzostwa USA juniorów w szachach na rok 2016 dla najlepszej dziesiątki swoich juniorów - decydują posiadane rankingi.

Organizacji trzeba się od nich uczyć. Pula nagród to 20.600 dolarów!

To się nazywa (jak informują organizatorzy): "wspieranie szachów na najwyższym poziomie".
Oczywiście turniej kołowy, na dystansie 9 rund ( jedna runda dziennie).

Start już 07 lipca 2016 a zakończenie 17 lipca.

Przez chwilę rozmarzyłem się: żeby tak u nas. 
Zamiast idiotycznych i rozdmuchanych (moim zdaniem oczywiście :)) mistrzostw systemem szwajcarskim turnieje kołowe.
Tak naprawdę, to obecnie finały MP juniorów są kolejnym, normalnym turniejem juniorskim z często przypadkowymi wynikami. Gdzieś tak z 20-30 uczestników finałów walczy o pietruszkę i przypomina to bardziej kolonie szachowe niż poważne zawody!

Ale czy działacze PZSzach są zdolni do zorganizowania podobnego kołowego turnieju dla juniorów jak Amerykanie?
Z pulą nagród choć o połowę niższą?
Śmiem wątpić :(

Przy okazji zajrzyjcie na stronę Mistrzostw USA juniorów i zobaczcie kto tam gra (i ile ma lat).

Strona TUTAJ

1. GM Jeffery Xiong, ranking:2723, Lat: 15
2. GM Kayden Troff, ranking:2639, Lat: 18
3. IM Ruifeng Li, ranking: 2608, Lat: 14
4. IM Akshat Chandra, ranking: 2583, lat 16
5. IM Luke Harmon-Vellotti, ranking: 2527, lat 17
6. IM Michael Bodek, ranking: 2523, lat: 18
7. IM Awonder Liang, ranking: 2515, lat 13
8. IM Aleksandr Ostrovskiy, ranking: 2508, lat 19
9. FM Michael Brown, ranking: 2506, lat 18
10. FM Nicolas Checa, ranking: 2502, lat 14.

Rankingi co prawda USCF (niższe niż FIDE) ale turniej zapowiada się bardzo ciekawie i będzie dużym wyzwaniem szczególnie dla tych najmłodszych uczestników!


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download