Przejdź do głównej zawartości

Umarł wielki szachowy wojownik - Wiktor Korcznoj

By Anefo / Croes, R.C. - Schaker Viktor Kortsjnoj
Dutch National Archives, The Hague, Fotocollectie Algemeen Nederlands Persbureau (ANeFo),
1945-1989Auteursrechthebbende Nationaal Archief CC-BY-SA,
Nummer toegang 2.24.01.05 Bestanddeelnummer 925-6291, CC BY-SA 3.0 nl,


Umarł wielki wojownik. Wojownik, bowiem takim mianem określali koledzy szachiści Wiktora Korcznoja.
Szachy były całym jego życiem, poświęcił im wszystko. 
A jak grał!
Będąc już wiekowo zaawansowanym zawodnikiem trzymał się poziomu 2600-2650 i to w czasach, kiedy to było naprawdę coś.
Poniżej zamieściłem partię sprzed 15 lat, kiedy 70-letni Wiktor pokonał utalentowanego Ponomariova
Bezczelny młodzian długo jeszcze sprawdzał w końcówce "dziadka", być może dlatego, że wcześniej został ograny jak uczniak.
Miałem przyjemność widzieć Korcznoja "na żywo" podczas turnieju w Warszawie. Niestety, nie zgodził się na wspólne zdjęcie, jak się później dowiedziałem, był nieufny do innych, nieznanych mu ludzi.
Odszedł jeden z ostatnich wielkich szachistów XX wieku!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download