Przejdź do głównej zawartości

Czy Magnus Carlsen gra lepiej blitze niż kiedyś Robert Fischer?

 


Bardzo często współcześni, szczególnie młodzi szachiści twierdzą autorytarnie: że najlepszym szachistą w historii jest Magnus Carlsen. Często nie dopuszczają do siebie żadnych argumentów, żadnej dyskusji. Podobnie jest i w Polsce, gdzie często słyszy się że najlepszym szachistą w historii polskich szachów jest Jan Krzysztof Duda.

A gdzie są tacy geniusze jak Robert Fischer czy Garri Kasparow, gdzie świetni polscy szachiści: Rubinstein, Najdorf czy Tartakower.

Niedawno Magnus Carlsen wygrał Mistrzostwa Świata w grze błyskawicznej. Wygrał z niewielką przewagą (pół pkt.) - wszyscy z zachwytem biją brawo. My też, bo to świetny szachista.

Ale dla przypomnienia jak grał w blitza taki Bobby Fischer zamieszczamy tabelę końcową turnieju błyskawicznego, który został rozegrany ponad 50 lat temu w Jugosławii. To był wielki turniej błyskawiczny z udziałem trzech byłych mistrzów świata w szachach i innych, najsilniejszych szachistów w tym czasie. Fischer po prostu rozgromił swoich przeciwników. Pokonał 2-0 samego Tala który uchodził za mistrza blitzów. 4.5 pkt. przewagi nad drugim w tabeli!


Komentarze

  1. No i to jest bardzo ciekawy temat! Chętnie bym posłuchał jakiejś większej dyskusji o tym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na naszym Facebooku sporo osób na ten temat się wypowiadało

      Usuń
    2. To chyba muszę nadrobić zaległości :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download