Przejdź do głównej zawartości

W pierwszej rundzie Drużynowych Mistrzostw Europy kobiet w szachach Gwiazda Bydgoszcz wygrywa 3-1 z Hajfą!



Nasze Gwiazy z Bydgoszczy dziś zagrały z zespołem Haifa-Nesher. Polki były zdecydowanymi faworytkami, ale nie poszło tak łatwo. Na pierwszej desce Alina po dobrze rozegranym debiucie postanowiła atakować i zagrała 22...h4. To pozwoliło na przejęcie inicjatywy przez białe i w efekcie czarne podstawiły motyw taktyczny 30.Sb6!
Na szczęście trzy pozostałe nasze szachistki wygrały i Gwiazda Bydgoszcz wygrała 3-1.

Haifa-Nesher513BGK KS Gwiazda Bydgoszcz
 WIM Rakhmangulova 2261
1-0
 IM Kashlinskaya 2482
 WGM Belenkaya, D. 2263
0-1
 WIM Kiolbasa, O. 2404
 WFM Levitan, R. 2024
0-1
 WGM Antolak, J. 2315
 Orian, Noga 1940
0-1
 IM Cyfka, Karina 2347

Zwycięska partia Oliwii:

 

Komentarze

  1. Czy można już mówić o lekkim kryzysie Aliny? Ciekawe też jest to, że Karina dopiero na 4 desce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejmy nadzieję że nie. Alina zagrała w swoim stylu, ostro do przodu i ryzykownie. Niestety, jak przeciwnik się obroni, to sytuacja na szachownicy może się odwrócić. Poza tym słabą stroną Aliny (chyba?) jest gra w równych, nudnych pozycjach i realizacja przewagi. Ale Radek z nią pracuje, będzie poprawa!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download