Przejdź do głównej zawartości

Czy Klaudia Kulon zasługuje na grę w reprezentacji? "Mocny" wpis arcymistrzyni!



Dziesięć godzin temu na Facebooku pojawił wpis (rozżalonej?) Klaudii Kulon, która na trzy dni przed wyjazdem na Drużynowe Mistrzostwa Europy Kobiet w szachach, dowiedziała się że na nie nie pojedzie.

Zamieszczamy wpis w całości:

"Kochani… z ogromnym bólem serca chcę Was poinformować, że niestety nie jadę na zbliżające się Drużynowe Mistrzostwa Europy Kobiet 😭

Dopiero co wczoraj w nocy wróciłam z turnieju treningowego, przygotowawczego przed DMEK, a dziś rano dostałam wiadomości, że trener szuka nowej zawodniczki na moje miejsce. I tak oto 3 dni przed wyjazdem, trener kadry kobiet, Marcin Dziuba uznał, że nie zasługuję na to, żeby być w drużynie… 🙈

W zeszłym roku przechodziłam przez poważny kryzys emocjonalny i szachowy, spadłam strasznie z rankingiem i zastanawiałam się czy może to nie jest już czas, żeby zakończyć profesjonalną karierę. Nie poddałam się! 🔥 Rozpoczęłam pracę z trenerką mentalną, która na nowo pomogła mi uwierzyć w swoje możliwości.

Postanowiłam w tym roku zawalczyć o to co dla mnie najważniejsze, czyli kadrę! Jeździłam cały rok na turnieje z własnych pieniędzy, trenowałam, dawałam z siebie wszystko i oto kilka tegorocznych osiągnięć:

✅️ 6 miejsce na Mistrzostwach Europy Kobiet w szachach klasycznych,

✅️ jako jedyna Polka awansowałam do 3 rundy Pucharu Świata (pokonując w 2 rundzie GM Nanę Dzagnidze 2511)

✅️ Podczas Drużynowych Mistrzostw Świata w rapidzie w Dusseldorfie zrobiłam 7.5pkt/9 zdobywając brązowy medal na teoretycznie kobiecej szachownicy. 

✅️ I wisienka na torcie – złoty medal na 5 szachownicy podczas Drużynowych Mistrzostw Świata Kobiet w szachach szybkich w Bydgoszczy.

W tym roku WYWALCZYŁAM miejsce w drużynie narodowej. W sierpniu zostałam do niej powołana i byłam dumna, że jedziemy walczyć o medal na DMEK w najsilniejszym możliwym składzie! 💪

W zeszłym tygodniu jedna z zawodniczek z powodów prywatnych musiała zrezygnować z wyjazdu, a na jej miejsce została powołana, w moim odczuciu zawodniczka, która na wyjazd nie zasługuje. 

Według mnie jadąc na DMEK w słabszym składzie niż realnie możliwy, na starcie zmniejszamy swoje szanse na walkę o medal. 

Jestem porywcza i często mówię to co myślę. Nie zawsze jednak potrafię dobrze ubrać swoje myśli w słowa. W ostatnich miesiącach nie ukrywałam swojego niezadowolenia z niektórych decyzji trenera Dziuby, ale dobro Drużyny zawsze jest dla mnie najważniejsze.

Wielokrotnie przedkładałam sukces drużynowy nad swój indywidualny, dlatego tak bardzo boli mnie, że wyleciałam z reprezentacji 🥺

Moim zamiarem nie było podważanie decyzji trenera, dla mnie zabrakło tylko rozmowy/ informacji, dlaczego jedziemy w takim, a nie innym składzie.

Kończąc ten post: trzymam kciuki za dziewczyny wiem, że dadzą z siebie wszystko! Powodzenia 🩷

Zobaczcie wpis: Marcin Dziuba odpowiada Klaudii Kulon

Komentarze

  1. Krótko mówiąc trener pojechał po bandzie. Z Klaudią drużyna jest sklasyfikowana na 9 miejscu, a bez niej pewnie będzie to miejsce koło 15. Czyli słabiutko, oj słabiutko!!! Może jakieś uzasadnienie zmiany składu pojawi się na stronie PZSZachu? ale ja w to wątpię. Tam przywykli do tego że nie muszą się z niczego tłumaczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wypowiedź trenera kadry: https://tylkoszachy.blogspot.com/2023/11/marcin-dziuba-odpowiada-klaudii-kulon.html

      Usuń
  2. A jakie jest zdanie redakcji na ten temat? Wydaje mi się, że Klaudia jest tutaj dosyć lubiana, ale pamiętajmy, że atmosfera w kadrze może mieć spory wpływ na wyniki.
    PS. Chodzi o Michalinę czy Alicję?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasze zdanie jest takie: decyzje o składzie podejmuje trener i bierze za to pełną odpowiedzialność! Jest jedno ale, Klaudia twierdzi, że dowiedziała się że nie jedzie na ME na trzy dni przed imprezą. A to już wydaje się być nie w porządku. Chodzi o Alę

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download