Przejdź do głównej zawartości

Marcin Dziuba odpowiada Klaudii Kulon


 

Po wypowiedzi Klaudii Kulon pojawiła się odpowiedź trenera kadry, Arcymistrza Marcina Dziuby. To bardzo dobrze, bowiem zawsze staramy się zamieszczać zdania dwóch stron. Podobnie jak w przypadku Klaudii, wpis zamieszczamy w całości:

"Szanowni Państwo,
W związku z mającymi miejsce w ostatnich dniach okolicznościami odsunięcia od gry w reprezentacji Klaudii Kulon, przedstawionymi w sposób rażąco niezgodny z faktycznymi wydarzeniami, jestem zobowiązany do wyjaśnienia sytuacji.

1) Traktuję za całkowicie niedopuszczalne próby agresywnego wpływania na zaproponowaną przeze mnie nominację Alicji Śliwickiej. Klaudia Kulon dowiedziawszy się o tym poinformowała mnie wprost i w formie pisemnej, że była to decyzja błędna, która spowoduje niemożność walki o wysokie miejsca i w związku z tym dla Klaudii Kulon udział w rozgrywkach jest stratą czasu.
Do podobnej sytuacji doszło już w czasie DMŚ w Bydgoszczy, kiedy wyraźnie i stanowczo po raz pierwszy ostrzegłem Klaudię, że od ustalania składu jest trener.

2) W Reprezentacji Polski na Drużynowych Mistrzostwach Europy (i nigdzie indziej) nie może być miejsca na atakowanie i deprecjonowanie koleżanek grających w tym samym składzie. Komentarze o czyjejś rzekomej słabej grze należy pozostawić kibicom, czynienie tego typu nieprawdziwych uwag jest niegodne kadrowiczki, całkowicie niepotrzebne i wprowadza złą atmosferę wewnątrz drużyny.

3) Ponadto w dniu wczorajszym, tj. 6 listopada, Klaudia Kulon, wyraźnie niezadowolona z zaistniałej sytuacji, poinformowała mnie, że nie zamierza ze mną współpracować (przygotowywać się do partii, trenować) w czasie Drużynowych Mistrzostw Europy w Budwie, co nie pozostawiło mi żadnej innej możliwości jak konieczność zmiany zawodniczki.

Funkcję trenera Kadry Narodowej Kobiet pełnię od 2020 roku i jest to bardzo odpowiedzialne zajęcie, które staram się pełnić z wielkim sercem i zaangażowaniem. Trzeba jednak pamiętać, że profesjonalny sport ma swoje profesjonalne zasady, których musimy się trzymać i dopóki obejmuję to stanowisko nie będzie żadnego przyzwolenia na ich łamanie.

Marcin Dziuba
Trener Kadry Narodowej Kobiet"

Zobaczcie wpis: Czy Klaudia Kulon zasługuje na grę w reprezentacji? "Mocny" wpis arcymistrzyni!

Komentarze

  1. Dzięki za odpowiedź w poprzednim temacie i dzięki za ten wpis - myślę, że trener dobrze wyjaśnił całą sytuację. Jak dla mnie dobra decyzja. Chyba wszyscy pamiętamy głosy krytyki pod adresem Matibara :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download