Przejdź do głównej zawartości

ChessKid - nowe miejsce do nauki gry w szachy dla dzieci!


Poproszono mnie o zrecenzowanie nowej strony szachowej dla dzieci - ChessKid.
Robię to z dużą przyjemnością, bo praktycznie jak dotąd nie widziałem takiego miejsca w necie, gdzie można poćwiczyć naukę gry w szachy dla dzieci.

Polska wersja
Na stronie startowej, zanim się zalogujecie (lub założycie konto) możecie wybrać język, jest i nasz ojczysty. Strona została bardzo dobrze przetłumaczona na język Polski przez Adama Bukojemskiego, którego tą drogą serdecznie pozdrawiam!😀
Adam swoje pierwsze kroki szachowe stawiał w Elblągu, obserwowałem jego rozwój szachowy przez wiele lat. Cieszę się że dalej zajmuje się szachami i robi coś tak pożytecznego dla naszej dyscypliny.

Dziecko, nauczyciel, trener
Wracając do programu. Na początku, przy tworzeniu konta, trzeba wybrać czy użytkownikiem będzie dziecko, nauczyciel albo profesjonalny trener. Jakie są różnice w funkcjonalności do końca nie wiem, bo po prostu skorzystałem tylko z jednej opcji.

Ładny wygląd
To co wyróżnia stronę to bardzo ładna grafika skierowana do dzieci i staranne dopracowanie szczegółów. Jak wiadomo te elementy szczególnie na początku przygody z szachami mogą dziecko zainteresować. Później pójdzie już samo.😀
Na dodatek została zachowana równowaga pomiędzy ładnym wyglądem a funkcjonalnością. Sam nie lubię przeładowanych "wodotryskami" stron czy aplikacji z których trudno korzystać.

Wiele funkcjonalności
Przyznam się, że nie zdążyłem wszystkiego przejrzeć, bo ogrom różnych funkcji jest bardzo duży. 
Na początku zwróciłem uwagę na bardzo fajnie przygotowane filmiki w języku polskim (choć pojawia się w nich grafika z angielskimi napisami), które powinny bardzo spodobać się dzieciom. Nauka ruchów, liczenia, obserwowania pozycji - jak dla mnie rewelacja. 
Dzieci zaczynające od podstaw mogą poćwiczyć matowanie np. dwoma wieżami, hetmanem czy samą wieżą. 
Są wydarzenia organizowane przez stronkę, można przeglądać różne partie, przystąpić do pojedynku w rozwiązywaniu zadań lub po prostu zagrać w szachy z jakimś przeciwnikiem.

Wnioski końcowe
Moim zdaniem strona ChessKid to bardzo dobra propozycja dla rodziców lub nauczycieli którzy nie mając doświadczenia chcą nauczyć swoje dzieci gry w szachy. Jest to również dobre miejsce dla dzieci które chcą poćwiczyć pomiędzy zajęciami z trenerem lub grą w klubie szachowym. 
Strona może na jakiś czas zastąpić trenera dla tych z dzieci, które nie mają takich możliwości (np. mieszkają w miejscowości gdzie nie działa klub szachowy).
Warto wypróbować!

Jerzy Skonieczny

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download