Przejdź do głównej zawartości

Nasi w lidze greckiej, dobre wyniki kobiet, raczej słabe mężczyzn

Przedstawiając wyniki polskich szachistów startujących w lidze greckiej zaczynamy od Macieja Klekowskiego. Wynik 2 punkty z 7 partii, mimo że grał on na pierwszej desce jest słaby. Zresztą straty rankingowe (-8 oczek) to potwierdzają.


Również na pierwszej desce (w innej drużynie) grał Igor Janik. Nasz młody arcymistrz uzyskał 4,5 pkt (z 7 partii), choć trzeba dodać że miał słabszych przeciwników niż Klekowski. Tym niemniej dało mu to 2 punkty rankingowe zysku.


W kolejnej drużynie na pierwszej szachownicy grał Szymon Gumularz. Podobnie jak Janik zdobył on 4,5 pkt, ale że miał silniejszych rankingowo przeciwników zyskał na rankingu 8 oczek.


I ostatni z Polaków który grał na pierwszej szachownicy w swojej drużynie - Krzysztof Jakubowski. Nasz arcymistrz zdobył 4 pkt. ale trzeba przyznać że miał słabych przeciwników i stracił 2 punkty na rankingu.

I przechodzimy do Pań, które spisały się w lidze greckiej bardzo dobrze. 


Świetny wynik uzyskała Julia Antolak. 6 punktów przy tylko dwóch remisach (w tym z Oliwią Kiołbasą). Julia zyskała 9 punktów do rankingu.


Honorata Kucharska, popularna Honia, zdobyła 4 pkt z 7 partii, przegrywając jedynie z Julią Antolak. Nasza zawodniczka zyskała na rankingu aż 14 oczek.


Anna Kubicka swój występ w lidze greckiej skończyła na 50%. Ponieważ grała z zawodniczkami ze słabymi rankingami to straty na rankingu duże - 14 oczek.


Kolejna nasza reprezentantka w Grecji, to Anna Jakubowska. Zdobyła 4,5 pkt co przy tych przeciwniczkach było oczekiwanym wynikiem. To dało Polce zysk jednego punktu do rankingu.

I na "deser" Oliwia Kiołbasa. Nasza gwiazda zdobyła 5,5 pkt (bez porażki) czyli procentowo nieźle, ale że przeciwniczki słabe to zysk do rankingu to jedynie punkcik.

Wyniki szczegółowe na stronie


Komentarze

  1. Oliwia i Julka sztos. Jeśli chodzi o panów to jestem bardzo ciekawy jak potoczą się losy Igora i Szymona. Dorzucić do tego jeszcze Pawła i Miłosza (a i pewnie o kimś zapomniałem) i może być nieźle. Myślicie, że chłopaki mają realne szanse na 2700?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paweł Teclaf jest obecnie w fazie poszukiwań debiutowych, stąd dużo remisuje i często broni gorszych pozycji po debiucie. Igor przeplata dobre partie ze słabymi, potrafi przegrać z teoretycznie dużo słabszym przeciwnikiem. Za to Szymon to potencjał na 2700, ale musi się poświęcić szachom!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download