Przejdź do głównej zawartości

V Międzynarodowy Memoriał szachowy im. Mieczysława Guca, Stary Sącz 8 czerwca 2024r.

 

IV Międzynarodowy Memoriał szachowy im. Mieczysława Guca

1. Cel zawodów: popularyzacja królewskiej gry w Starym Sączu. Uczczenie pamięci wybitnego pedagoga i szachisty starosądeckiego Mieczysława Guca. 
2. Miejsce: Szkoła Podstawowa nr 1 im. ks. prof. Tischnera w Starym Sączu, ul. Mickiewicza 59
3. Termin: 8 czerwca 2024 (sobota) start 10:00, potwierdzenie udziału od 8:30 do 9:45 (opłata wpisowego)
4. System rozgrywek: Szwajcarski, na dystansie 10 rund P-10, turniej OPEN zgłoszony do FIDE (szachy błyskawiczne).
Punktacja zasadnicza: suma punktów.
Punktacja pomocnicza: Bucholtz średni, Bucholtz, liczba zwycięstw, progres
5. Warunki uczestnictwa: W turnieju mogą wziąć udział wszyscy chętni po wcześniejszym zgłoszeniu w serwisie do 8 czerwca 2024. Zawodnicy nie posiadający kategorii szachowej uzupełniają formularz rejestracji zawodnika. Uzupełniony skan przesyłają na adres widla.piotr@gmail.com
Wpisowe do turnieju 30 zł przyjmowane przed zawodami.  
W zgłoszeniu należy podać: imię i nazwisko, posiadaną kategorię szachową, datę urodzenia oraz klub.
 
6. Nagrody w klasyfikacjach:
OPEN: 
1 miejsce 500 zł, 
2 miejsce 300 zł
 3-5 miejsca 100 zł
6 miejsce 50 zł
65+: 
1 miejsce 200 zł 
Juniorzy do 18 roku życia: 
1-3 miejsce puchary i nagrody rzeczowe
Najlepsza kobieta: 
1 miejsce 200 zł
Nagrody dla najlepszych do rankingu PZSZACH
 do 1800 - 100zł
do 1600 - 100 zł 
bez kategorii - 100 zł
Nagroda specjalna dla najlepszego zawodnika KS SzachMat Stary Sącz – 100 zł
Nagrody nie łączą się. W przypadku zajęcia miejsca w dwóch klasyfikacjach zawodnik ma prawo do wybrania wyższej nagrody.  Pozostała nagroda przechodzi na następnego zawodnika danej klasyfikacji. 
Sędziowanie i sprzęt: Piotr Widła, Organizator: Klub Szachowy SzachMat Stary Sącz

Zapisy na stronie


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download