Przejdź do głównej zawartości

Czy na Mistrzostwach Świata kobiet w szachach zawodniczki będą zmuszone grać w hidżabach? Nazi Paikidze-Barnes protestuje!

By karpidis from Piraeus, Greece - Cropped from Nazi Paikidze, CC BY 2.0

Okazuje się, że w regulaminie Mistrzostw Świata kobiet w szachach które będą rozgrywane w lutym w Teheranie istnieje wymóg, że zawodniczki mają nosić hidżab zgodne z normami islamskimi.

Protestuje przeciw temu Nazi Paikidze-Barnes, która na razie jako jedyna z uczestniczek wystąpiła publicznie przeciw decyzji o zorganizowaniu imprezy w Iranie.

"Sądzę, że to niedopuszczalne, aby zorganizować Mistrzostwa Świata kobiet w miejscu, gdzie kobiety nie mają praw podstawowych i są traktowane jak obywatele drugiej kategorii" 

Paikidze powiedziała, że nie będzie nosić hidżabu nawet jeśli oznacza to nie wystartuje w najważniejszych zawodach w swojej karierze. "

Więcej TUTAJ








Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download