Przejdź do głównej zawartości

Dariusz Świercz zagra w tegorocznym "Aeroflot Open 2017". Turniej rozpoczyna się już 20 lutego

Tegoroczny "Aerofłot Open 2017" potrwa od 20 lutego do 3 marca.
Zawody będą rozgrywane w trzech grupach turniejowych, a w tej najważniejszej zobaczymy Polaka - Dariusza Świercza.
Na razie lista startowa (pierwsza trzydziestka) wygląda następująco:
NrTyt
Nazwisko i imięFedELO
1GMYu YangyiCHN2738
2GMVitiugov NikitaRUS2724
3GMInarkiev ErnestoRUS2723
4GMJobava BaadurGEO2701
5GMMatlakov MaximRUS2701
6GMKorobov AntonUKR2691
7GMMamedov RaufAZE2688
8GMAdhiban B.IND2682
9GMMovsesian SergeiARM2679
10GMZvjaginsev VadimRUS2679
11GMSasikiran KrishnanIND2674
12GMSjugirov SananRUS2673
13GMVidit Santosh GujrathiIND2673
14GMSmirin IliaISR2670
15GMMotylev AlexanderRUS2663
16GMNajer EvgeniyRUS2659
17GMArtemiev VladislavRUS2655
18GMCordova EmilioPER2655
19GMIturrizaga Bonelli EduardoVEN2652
20GMZhigalko SergeiBLR2652
21GMBerkes FerencHUN2648
22GMSaric IvanCRO2648
23GMGupta AbhijeetIND2645
24GMŚwiercz DariuszPOL2645
25GMKuzubov YuriyUKR2643
26GMLysyj IgorRUS2643
27GMKhismatullin DenisRUS2639
28GMAlekseev EvgenyRUS2632
29GMBluebaum MatthiasGER2632
30GMGoganov AlekseyRUS2632

Festiwal odbędzie się w hotelu "Kosmos" (tam też mieszkać będą uczestnicy), który jest jednym z największych tego typu obiektów w Moskwie.
Zbudowany został przez Francuzów na potrzeby Olimpiady w 1980 roku. Stąd też przed wejściem stoi pomnik De Gaule'a.

Hotel Kosmos w Moskwie, By Ed Yourdon from New York City, USA - Moscow, Sep 2008 - 09, CC BY-SA 2.0
Kilka lat temu mieszkałem przez kilka dni w tym hotelu (J.S.) i przyznam, że nie mam zbyt dobrych wspomnień. Może i w latach osiemdziesiątych to był wspaniały hotel, ale czas jakby zatrzymał się w miejscu.
Wystrój pokoi nieciekawy, w moim były problemy z niedomykającym się oknem. Również jedzenie mi nie pasowało, w sumie jak na (o ile pamiętam) cztery gwiazdki to szału nie ma!

Za to nie wychodząc z hotelu można dokonać zakupów (ale jest strasznie drogo), zagrać w kasynie lub potańczyć. 
Trzeba uważać, bo cudzoziemców szybko namierzają miejscowe panienki, ale ochrona jest czujna 😀

Największą jednak zaletą hotelu jest jego położenie. Blisko centrum, tuż przy stacji metra (fantastyczny wystrój) i ze 20-30 spacerkiem na Plac Czerwony.
Bardzo ciekawie wyglądała jedna z głównych ulic tuż przy hotelu. Pięć pasów w jedną stronę i pięć w drugą i samochody jadą cały czas. Nawet w nocy!

No i na koniec to, co ściąga na Aeroflot Open szachistów z całego świata - nagrody.

Fundusz nagród w tym roku to 140 000 euro!
Pierwsza nagroda w grupie A - 18.000
Druga - 10.000 a trzecia 7000 itd.

Warto wygrać również grupę B. Do kieszeni zwycięzcy trafi wtedy 8000 euro a za wygranie grupy C  3000.

Strona turnieju     Komunikat organizacyjny


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download