Przejdź do głównej zawartości

W Teheranie rozpoczynają się Mistrzostwa Świata kobiet w szachach.Gra Monika Soćko!

Już za dwa dni w Teheranie rozpoczynają się Mistrzostwa Świata kobiet w szachach.
Pierwsza partia zostanie rozegrana 11 lutego a ostatnia, finałowa 3 marca 2017. 

Miesiąc w Iranie, to może nie być łatwe i poszczególne federacje szachowe zalecają zawodniczkom, aby zaopatrzyły się w odpowiedni zapas gotówki, bo mogą być problemy z kartami kredytowymi.

Espinas Palace Hotel. Tu będą mieszkać uczestniczki Mistrzostw. 

To jednak nie jedyne obawy, jakie towarzyszą lokalizacji tych zawodów. Zawodniczki zmuszone są grać w nakryciach głowy, mają być szczelnie zakryte również inne części ciała. Niektóre szachistki protestowały głośno przeciw tym nakazom - choćby Nazi Paikidze (zobacz TUTAJ).

Te zawodniczki które przyjadą i zagrają muszą pogodzić się z zakładaniem specjalnego ubioru. Wiele z nich tłumaczą to tym, że skoro jest to tradycja i wymóg kulturowy - to się dostosują.
Przyznam, że nie przemawia do mnie ten argument. Chętnie bym zobaczyła co zrobiły by tak tłumaczące się Panie, gdyby następne mistrzostwa odbyły się w kraju, gdzie tradycja nakazuje kobietom chodzić w samych przepaskach biodrowych.
Może przejaskrawiam, ale jestem przeciwna dyskryminacji kobiet.

Ale już wracam do szachów.
Gramy systemem KO. Pierwsze pięć rund to dwu-partiowe mecze tempem 90 minut na 40 posunięć plus 30 minut do końca gry z bonusem 30 sekund na każdy ruch.
Pojedynek finałowy będzie składać się z czterech gier. 

W przypadku remisu jest dogrywka złożona z dwóch partii tempem 25 minut + 10 sekund na każde posunięcie.
Jeśli nadal jest remis mamy dwie kolejne gry z tempem 10 minut + 10 sekund.
Gdy i to nie przyniesie rozstrzygnięcia panie grają dwa blitze 5 minut + 3 sekundy na każde posunięcie. Wreszcie, jeśli wynik jest nadal remisowy następuje Armageddon: białe mają pięć minut a czarne cztery minuty (i białe muszą wygrać, remis w partii daje awans czarnym).
Trzymajmy kciuki za Monikę Soćko (i trochę za Alinę Kaszlińską).
LGM ICCF Barbara Skonieczna

Strona Turnieju    Drabinka turniejowa



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download