Przejdź do głównej zawartości

Tata Steel Masters, po 9 rundach nadal prowadzi Nodirbek Abdusattorov



Nodirbek Abdusattorov przetrwał napór Keymera i utrzymał się na prowadzeniu. Młody Niemiec długo sprawdzał równie młodego Uzbeka w końcówce, ale ten bardzo dobrze się bronił. 
Trzeba również zwrócić uwagę na grę Dinga, który niedługo zagra o tytuł Mistrza Świata w szachach  W tym turnieju nie błyszczy, wczoraj również przegrał (z Girim). Może trzyma w tajemnicy otwarcia debiutowe przygotowane na Nepo?
Magnus Carlsen nie wygrał białymi z Gukeshem, ale nadal jest czwarty. Wygranie turnieju jest jeszcze matematycznie możliwe, ale raczej nierealne.

Wyniki rundy 9:
Keymer (2½) 2696 - ½-½ Abdusattorov (6) 2713
Ding, (4) 2811 0-1 Giri, (5) 2764
Maghsoodloo (3½) 2719 ½-½ So, (5) 2760
Carlsen, (4½) 2859 ½-½ Gukesh (2½) 2725
Praggnanandh. (4½) 2684 ½-½ Caruana, (4½) 2766
Aronian, (4½) 2735 ½-½ Van Foreest (3) 2681
Arjun (3) 2722 0-1 Rapport, (3½) 2740.

Runda 10 dziś o 14, partie na żywo na stronie chess 24.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download