Przejdź do głównej zawartości

Trwają Mistrzostwa Europy Juniorów w szachach. Po czterech rundach sporo Polaków w czołówce!

Po rozegraniu czterech rund Mistrzostwa Europy Juniorów w szachach mamy wielu polskich szachistów w czołówce.

Grupa dziewcząt do lat 8:
Na 4 miejscu jest Wiktoria Śmietańska (3,5 pkt.) a na 8 miejscu Allesia Natoli (3 pkt.).

Grupa chłopców do lat 10:
Jan Klimkowski z kompletem punktów zajmuje 2 miejsce. Bartosz Fiszer po remisie w pierwszej rundzie wygrał trzy partie pod rząd i awansował na 11 miejsce (dzielone 4-12).

Dziewczęta do lat 10:
Magdalena Pawicka (3,5 pkt.) zajmuje trzecie miejsce w grupie. Trzy punkty zdobyła dotąd Izabela Tokarz i zamyka pierwszą dziesiątkę.

Grupa chłopców do lat 12:
W tej grupie Polacy na razie dominują. Komplet punktów mają Filip Łuczak i Jakub Chyży i zajmują odpowiednio pierwsze i czwarte miejsce. O pół punktu mniej ma Oskar Ogłaza i jest szósty.

źródło: Facebook

Grupa dziewcząt do lat 12:
Widoczna na zdjęciu Martyna Wikar jest najwyżej z polskich szachistek i z trzema zdobytymi punktami zajmuje 17 miejsce (dzielone 9-21).

Chłopcy do lat 14:
Na miejscu szóstym jest Mieszko Miś, który ma w dorobku 3,5 punktu.


Grupa chłopców do lat 16:
Prowadzi Miłosz Szpar który zgromadził 3,5 punktu.

Grupa dziewcząt do lat 16:
Marika Kostecka i Alicja Śliwicka zdobyły po 3 punkty i zajmują odpowiednio 6 i 10 miejsce.

Chłopcy do lat 18:
Najlepszy z Polaków Igor Janik zdobył 3 punkty i zajmuje 13 miejsce (dzielone 6-18).

Dziewczęta do lat 18:
Prowadzi Anna Kubicka (3,5 pkt.). O pół punktu mniej ma Katarzyna Dwilewicz i zajmuje czwarte miejsce.

Strona Mistrzostw



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download