Przejdź do głównej zawartości

Powstał nowy klub szachowy - FORTECA Bytom


Na szachowej mapie Polski pojawił się nowy klub - Forteca Bytom
Z wielką radością zamieszczamy informację, którą przesłał nam założyciel Tomasz Miga.

Witam,
Zwracam się z uprzejmą prośbą o udostępnienie informacji w postaci postu na profilu facebookowym dotyczącej otwarcia Klubu Szachowego FORTECA Bytom na terenie naszego miasta. Od ponad 20 lat Bytom na mapie szachowej Polski nie istniał co przy wielkości tego miasta (ponad 130 tys. mieszkańców) i biorąc pod uwagę to, że Śląsk jest kolebką i najbardziej aktywnym szachowym regionem w Polsce, jest rzeczą niebywałą, że nikt nie zdecydował się na taki krok przez ponad 20 lat. 
Setki szachistów z Bytomia musi reprezentować kluby z miast ościennych ponieważ w Bytomiu od 2001 r. nie było klubu szachowego z prawdziwego zdarzenia. 
Z dniem 02.03.2023 r., kiedy to KSz FORTECA Bytom stał się członkiem Śląskiego Związku Szachowego sytuacja w końcu ulegnie zmianie. Od kwietnia uruchomione zostaną spotkania dla członków klubu chcących grywać wieczorne turnieje, tworzymy także sekcje dla najmłodszych adeptów królewskiej gry (najzdolniejsi uczniowie ze szkół podstawowych z bytomskich i innych okolicznych szkół), którzy będą doskonalić swoje umiejętności. 

Na oficjalnym profilu https://www.facebook.com/KSzFORTECABytom będą się pojawiać wszystkie aktualne informacje dotyczące działalności klubu, szkolenia najmłodszych, ich sukcesach oraz o organizowanych turniejach. 
Jak wiadomo najtrudniej jest zacząć, jak już ruszymy to na pewno się nie zatrzymamy.
Z poważaniem, Założyciel klubu, licencjonowany instruktor oraz sędzia Polskiego Związku Szachowego, Tomasz Miga

Gratulujemy i życzymy wielu sukcesów.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download