Przejdź do głównej zawartości

Pierwsza runda Drużynowych Mistrzostw Europy w szachach. Polki "wymęczyły" zwycięstwo, Polacy uzyskali szczęśliwy remis

To nie był udany początek Drużynowych Mistrzostw Europy w szachach reprezentacji Polski mężczyzn.
Remis z dużo słabszą Słowacją to po przebiegu meczu wielce szczęśliwy wynik!



Antybohaterem meczu był Mateusz Bartel, który w partii z Repka całkowicie się pogubił w ataku i w rezultacie przegrał na własne życzenie.


Dobrze, że w miarę szybko wygrał Kacper Piorun, który wygraną miał już po debiucie.


Remis i to białymi "zrobił" Jacek Tomczak. Przeciwnik miał o 100 oczek mniej, chyba nie o grę na remis chodziło w tej partii!
Ale prawdziwe cuda działy się w partii na pierwszej desce. Stan meczu 1,5-1,5 i Duda ma kompletnie przegraną z Ftacnikiem.
Partia jest doskonałym przykładem na to, jak ważne jest przygotowanie debiutowe. Zobaczcie tylko kilka obrazków z tej partii:

Ruch białych. Zaraz nastąpi kończące uderzenie na f7. Gdyby w tym momencie Duda się poddał, to pewnie nikt nie miałby do niego pretensji.



I teraz jak w pokerze. Przed chwilą Polak zagrał rozpaczliwe G:g2. Blef!
Wystarczy po prostu spokojnie zagrać S:h8. Tymczasem Lubomir pobił gońcem na g2?
To i tak jest wygrana, ale już nie tak prosta.



Ftacnik dograł się w końcu do powyższej pozycji. Nadal jest wygrana, ale nie jest już tak łatwo. Jan-Krzysztof wybronił się w końcu i nie sprawił prezentu urodzinowego Słowakowi, który za dwa dni skończy 60 lat!
Zobaczcie tą partię:


Klaudia Kulon w MonteCarlo

Polki wygrały swój mecz ze Słowenkami 2,5-1,5 i to tylko się liczy. Jednak granie bez Moniki Soćko nawet ze słabszym zespołem nie jest łatwe.
Kiedy Joanna Majdan wygrała szybko pierwszą partię, wydawało się że będzie to mecz bez historii.
Jednak bardzo szybko przegraną pozycję dostała Joanna Zawadzka. Kiedy tylko remis wywalczyła Karina Szczepkowska-Horowska na placu boju pozostała Klaudia Kulon.
I wytrzymała ciężar wyniku!

WIM Unuk, Laura 2363 1-0  WGM Zawadzka, J. 2422
WGM Krivec, Jana 2270 ½-½  IM Szczepkowska 2406
WGM Kaps, Darja 2196 0-1  WGM Kulon, K. 2358
WFM Janzelj, Lara 2192 0-1  WGM Majdan, J. 2349



Strona Mistrzostw


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego wydajesz tyle pieniędzy by Twój syn grał w szachy?

Na jednym z szachowych blogów znalazłem (J.S.) ciekawą wypowiedź dotyczącą nauki gry w szachy, której autorem jest  Martin Wollf . Genialna diagnoza! Pewien przyjaciel zapytał mnie: -  Dlaczego inwestujesz tyle pieniędzy i własnego czasu, aby twój syn uczył się grać w szachy? Moja odpowiedź: Cóż, muszę przyznać się do winy:  nie płacę za to, żeby mój syn grał w szachy. Czy wiesz, dlaczego płacę? - Płacę, żeby mój syn nauczył się być zdyscyplinowany. - Płacę również za to, by mój syn mógł ćwiczyć swój umysł i rozwijać swoją kreatywność. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się radzić sobie z porażkami, z rozczarowaniami jeśli nie uda mu się osiągnąć tego, czego oczekiwał. - Płacę za mojego syna, aby nauczył się realizować swoje cele. - Płacę, aby moje dziecko zrozumiało, że aby osiągnąć mistrzostwo trzeba  ciężko pracować i trenować godzinami. I że sukces nie nastąpi z dnia na dzień. - Płacę za to, że mój syn nawiązał przyjaźnie na całe życie. - Płacę za mojego sy

Ognisko na szachownicy!

Nie wiem, czy młody mieszkaniec z Nowego Bytomia czytał książkę Aleksieja Szirowa " Ogień na szachownicy ". Jeśli znał, to wziął tytuł zbyt dosłownie, bo bawiąc w Rudzie Śląskiej z nudów rozpalił ognisko na betonowej szachownicy. Na szczęście zauważył to  operator monitoringu i młodzieniec zapłacił mandat w wysokości 500 złotych. Tak, nieznajomość zasad gry w szachy  szkodzi :)  Informację o zdarzeniu zamieścił portal internetowy Ruda Śląska - TUTAJ .

Zeta Dva 0302 silnik szachowy pod winboard. Ukazała się nowa wersja!

Zeta Dva  - silnik szachowy pod winboard Autor: Srdja Matovic Ranking JCER=1997 Zeta Dva 0302 download